onsdag 6 januari 2010

Lediga tid snart slut!

Sitter man här med lite vetebröd i handen och ett glas med mjölk bredvid sig.

Okej. Nu är maten slut.
Jag har varit hos pappa...stort sett hela lovet. Snart börjar skolan igen. Jag är ärligt talat glad över att den börjar nu, för jag har inget vettigt för mig ändå.
Det är inte så att jag gillar skolan, som i lektionerna, utan jag gillar mina kompisar som jag råkar träffa på i skolan av någon lycklig slump...även kallad för skolsystemet.
Så jag bugar smått för skolsystemet för det jag lärt mig och vännerna jag fått. Ibland vet jag inte riktigt hur jag klarade mig utan Linas förståelse och ärlighet. (Till exempel, då.)

I alla fall.
Jag har börjat läsa på bok nummer 8 i serien om Darren Shan. Denna heter Nattens Bundsförvanter. (Hoppas jag, jag orkar inte kolla...Men om den inte heter det kommer jag säkert få en munfull med...starka ord från Lina om att jag inte brukar ha fel.)
Den verkar bra än så länge och får mig att börja tänka mycket på när det var filmen skulle komma ut. Lina och jag har tänkt gå och se den samt Alice in Wonderland (Tim Burtons version) Det kan hända att två andra följer med, men det är hur kul som helst med bara Lina.

Nu vill Viktor att jag ska lana lite med honom innan vi går och lägger oss.
Ha det skönt!

Musik

Lyssnar på just nu:
Paramore - Turn It Off

Bra låt just nu:
Jimmie Rodgers - Kisses Sweeter Than Wine
(Den har helt enkelt fastnat.)

1 kommentar: