lördag 31 oktober 2009

Halloween

Idag är det egentligen Halloween.
Siri (min systerdotter), Karin (min syster) och Johnny (min systers pojkvän) kom på besök. De stannar till i morgon. Så jag och Viktor tog bussen till byn för att vara hos Maja. Den lilla familjen skulle äta där under kvällen. Jag och Viktor kom dit vid...halv 4, eller något den stilen, på eftermiddagen och vi började hjälpa Maja. Maten var klar alldeles för tidigt och det blev till att vi bara väntade på att familjen skulle anlända.
När de väl kom åt vi och sedan hamnade all uppmärksamhet åt Siri, som visst älskar att dansa. Hon har en skön känsla för rytm.

Sen när vi väl bestämde oss för att vi var klara och/eller för trötta bestämde vi för att gå.
Tyvärr gick där inga fler bussar den kvällen och Viktor och jag fick gå. Jag ringde till Molly med frågan "Har ni godis?". Det är nog den mest idiotiska frågan jag har ställt henne en lördagskväll. Det var den enda anledningen jag ringde henne.
Så när vi var ungefär vid Mollys hur knackade vi på och Molly, tack, påminde mig om att det var Halloween. Så jag säger att det var anledningen till frågan! Jaja.
Vi FICK godis av dem. Det kändes en aning bittert att gå där ifrån när vi väl gjorde det.
Det var jättehärligt. Men Pablo (Mollys hund) tycker nog inte samma. Han var livrädd för Viktor. Och den hunden JOBBAR med att fånga brotslingar...och den var rädd för Viktor.

Haha.
Jag antar att det bara finns en sak jag kan säga nu.
Happy Halloween!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar